cambrers

Com tractar amb un Com Client borratxo, i no Morir en l’Intent.

Alguna vegada has tingut que bregar amb un client borratxo? Si és així, ja sabràs que no és una tasca fàcil tenir un una persona en aquestes condicions al teu bar, al restaurant o al bar on treballes. No és gens divertit. Les conseqüències de servir i atendre clients sota els efectes de l’alcohol poden ser terribles, tant per als manipuladors d’aliments que allí treballen com per a la resta de la clientela.

No entrarem en els Límits Legals del que es considera alcoholèmia o no, perquè creiem que tots coneixeu les normes de tràfic i perquè depèn de molts factors: una persona amb tasses baixes pot semblar beguda i una altra, amb les mateixes taxes, pot semblar sòbria. Tampoc anem a fer referència a aquell famós vídeo del programa “Callejeros” en el que una noia parlava dels diferents efectes que pot produir l’alcohol en homes i dones.

Una intoxicació per alcohol pot estar causada per molts factors, però el principal és el consum excessiu: després de 4 o 5 copes una persona pot estar una mica borratxa. El tipus més comú de consum d’alcohol, sobretot a la joventut, és el consum excessiu. La gent cada vegada beu més i més en menys temps. Principals patidors: els cambrers i, en general, qualsevol tipus de manipulador d’aliments que treballa en l’hostaleria.Com tractar a un borratxo

Avui hem pensat fer un repàs a les diferents formes amb què es pot disminuir la taxa d’intoxicació alcohòlica, avaluar el nivell d’embriaguesa dels clients i respondre als signes d’intoxicació i les borratxeres.

  1. Ofereix sempre alguna cosa de menjar quan prenguis nota de les begudes alcohòliques. Tant si es tracta de cervesa o vi com si parlem d’un combinat o còctel. Des d’uns xips, fruits secs, llepolies o una tapa, poden ser d’ajuda per alentir i disminuir els efectes de l’alcohol.
  2. Serveix les begudes d’una en una a cada client. Hi ha consumidors d’alcohol que pot ser que et demanin un xupito i una copa, o diverses begudes. Servir d’una en una, serà millor per a tots.
  3. Valora oferir un got d’aigua amb algunes begudes com xupitos, i recorda als teus clients que poden beure-la. L’aigua va a ser una aliada poderosa.
  4. Recull els gots usats de la barra o la taula abans de començar a servir una nova ronda. A més de donar una millor imatge del teu local, aconseguiràs guanyar una mica de temps entre copa i copa d’aquests individus més perjudicats.
  5. Compta en la teva carta amb begudes o còctels sense alcohol. Però, és més, no t’avergonyeixis d’elles: ofereix-les. Prendre una copa no té per què implicar beure alcohol.
  6. És millor que serveixis les begudes d’una en una i a les persones que te les han demanat de servir una ronda completa per a la taula. Cadascun dels teus clients va a portar un ritme diferent i pot ser que facis beure més ràpid del que voldria a algú de la taula.
  7. Pren nota de les begudes només quan estiguis present. No toleris els crits ni els signes, ni molt menys escarafalls. Encara que et pugui semblar que perds temps vas a guanyar en atenció, qualitat, volum més baix en el local i vas a retardar el consum de begudes, la qual cosa ajudarà a evitar borratxeres no desitjades. A més, reforçarà la teva imatge de cara a la resta de clients.
  8. Identifica els signes que alerten d’un client borratxo o en procés d’embriaguesa:cambrers
    • Problemes en parlar o llengua travada.
    • Confusió.
    • Dificultat per mantenir l’equilibri o caminar zigzaguejant.
    • Habilitats motores disminuïdes: li costa coordinar, agafar el got, escriure al mòbil, etc.
    • Discurs sense sentit.
    • Parla cridant o amb veu elevada.
    • Ús de llenguatge malsonant, client mal educat en moltes ocasions.
  9. Tingues un protocol d’actuació ben establert amb la resta dels teus companys. Definiu quan i com actuar davant d’una persona que està molestant a la resta, que no es manté per si mateixa i pot estar a la vora del coma etílic. De la mateixa manera cal identificar aquells clients que es posin violents i tenir localitzats els telèfons de qui ha de vetllar per la seguretat i l’ordre al bar.
  10. Tingues paciència i cura. Malauradament, hi ha molta gent que pateix malalties vinculades a conductes addictives provocades pel consum d’alcohol. En molts casos, aquestes conductes es tradueixen en violència: sigues pacient, però també porta molt de compte amb ells, la teva integritat és el primer.

Deixeu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Scroll to Top
Cupón descuento
Suscríbete a nuestra newsletter y obtén 10 euros de descuento para cualquiera de nuestros cursos totalmente gratis. ¡No te lo pierdas!
    SUSCRIBIR
    Estoy de acuerdo con los términos y condiciones