10 estratègies perquè els clients tornen al teu restaurant.

29 de març 2018
Publicat per José Sendra Lillo
  • Si ets propietari d'un restaurant, d'un bar o d'una cafeteria, segur que t'agradaria tindre una bola de vidre i saber quins clients i quan van a tornar. Però estic més segur que encara seràs més feliç si la gent que et visita per primera vegada torna una segona, una tercera i, de tant en tant, saps que apareixerà pel teu negoci. No cal dir si el client torna cada dia o cada setmana. Sé que la teva primera resposta pot ser: "Estàs boig José”, però no, hi ha estratègies de màrqueting provades perquè la gent torni al teu restaurant. Potser totes les idees que anem a donar-te no et quadren, però segur que si proves amb alguna, notes els resultats.
10 estratègies perquè els clients tornen al teu restaurant.

Si ets propietari d'un restaurant, d'un bar o d'una cafeteria, segur que t'agradaria tindre una bola de vidre i saber quins clients i quan van a tornar. Però estic més segur que encara seràs més feliç si la gent que et visita per primera vegada torna una segona, una tercera i, de tant en tant, saps que apareixerà pel teu negoci. No cal dir si el client torna cada dia o cada setmana. Sé que la teva primera resposta pot ser: "Estàs boig José”, però no, hi ha estratègies de màrqueting provades perquè la gent torni al teu restaurant. Potser totes les idees que anem a donar-te no et quadren, però segur que si proves amb alguna, notes els resultats.

Per bé o per mal, no hi ha dos negocis iguals. Hi ha molts factors que condicionaran els teus resultats: des de la ubicació del local, passant pel tipus de clientela, el teu personal, el local, etc. però sobretot hi ha dos que destaquen: com cuinis o preparis les begudes, còctels, cafès, etc. Estem parlant de locals on la gent acudeix per menjar o prendre alguna cosa, el producte, la seva qualitat i complir amb les expectatives generades són importants, vitals. Però hi ha un altre factor fonamental i molt a l'alça: l'experiència dels teus clients al teu local.

Per a la majoria dels clients, menjar ja no és només menjar, beure ja no és només beure. Potser mai va ser així, sempre hem buscat les històries darrere dels bars, els sabors darrere dels plats: cultura, gastronomia, vivències i moments amb éssers estimats, tot és part de l'experiència. El tracte que dispensis als teus visitants, l'ambient que regni en el teu local, l'amabilitat del teu personal, són peces clau per triomfar. I entenem triomfar per una recomanació positiva, sigui a través de xarxes socials o mitjançant el tradicional boca a boca. L'altra manera de triomfar, la més transparent, és que el teu client torni al teu restaurant, no hi ha una evidència més gran que alguna cosa estàs fent bé.

10 estratègies perquè els clients tornen al teu restaurant.

No som experts en màrqueting, però la nostra experiència cuidant clients ens ha fet llançar-nos a la piscina amb unes recomanacions simples, però provades, per millorar l'experiència dels clients i que aquests tornin al local. A veure si vos agraden les nostres 10 idees:

  1. Comença per les coses segures: Bon menjar i bon servei. Hi ha coses de la vella escola que mai fallen, i és interessant començar pel més bàsic. No hi ha cap mal a basar el negoci del teu restaurant a la manera antiga: posa menjar veritablement bo i dona un bon servei, bé sigui per a un menú del dia, un esmorzar o un cafè. Ni la millor de les estratègies dels restaurants més sofisticats pot superar això. És així de simple. Serveix bé de menjar i cuida de la gent.
  2. Allunya't de les càmeres i cuida la paella. Aplicant el punt número ú, has de valorar que amb el bon menjar i el bon servei és necessari comptar amb les persones adequades, i per adequades entenem formades i amb talent, així com amb les eines adequades perquè succeeixin. Per tant, en lloc de calfar-te el cap en una conscienciosa estratègia de màrqueting perquè un prestigiós guru et dissenyi el logotip de l'empresa, inverteix primer a personal experimentat, certificat i format. Així com en el millor equip de cuina possible.
  3. Qui és el cuiner o la cuinera? Si el menjar és bo, llavors el xef ha de ser bo i val la pena conèixer-lo també. Conèixer el xef és realment excel·lent perquè fa que el client senti que ja no és només un client sinó un convidat. Si un lloc et fa sentir bé, menjaràs bé. Si la teva cuina té personalitat, sobre la persona a la gent. No hi ha res més gratificant que veure com el cuiner s'interessa per com han estat rebuts seus plats. Així que, si hi ha temps, el cuiner ha de sortir de tant en tant al menjador i que la clientela li conegui.
  4. Acosta't als interessos de la gent. Potser no t'agradin els esports, pot ser que no t'agradin els esports que es practiquen majoritàriament a la localitat on tens el teu local, però t'assegure una cosa, l'equip del poble, el torneig de pàdel o la masterclass d'spinning són una excel·lent ocasió per publicitar-te, encara que sigui amb un petit patrocini en el cartell de l'esdeveniment.
  5. Atent als dies especials. El dia de la mare, els menjars de Nadal, les festes populars, són esdeveniments especials en què la gent aprofita per celebrar amb els seus éssers estimats aquestes dates. Saber adaptar-te als costums i adaptar els teus menús, cartes, fins i tot decorar el local per a tal efecte sempre pot ser de gran ajuda.
  6. Fes sentir a cada client únic. A la gent li encanta sentir-se estimada. Sentir que ets algú especial pot convertir un dinar en una gran experiència gastronòmica. Una manera de fer-ho és tractar al seu client com si ell (o ella) fossin VIPs. Donar una salutació cordial, cridar al client pel seu nom si ho saps, oferir un aperitiu gratuït, fins i tot, si així ho estimes, convidar-a les postres també. Segons el nivell de confiança, pots xerrar amb els clients per un temps, encara que sense passar-se i donar-los la targeta de visita, fins i tot convidar-los a esdeveniments o jornades gastronòmiques.
  7. Pesca els correus electrònics dels teus clients. O els seus tweets. Aconsegueix la informació de contacte dels seus clients i utilitza-la per convidar-los a esdeveniments especials de la teva restaurant (música en viu, un xef convidat, alguna festa) o promocions. Ideal per difondre tot el que feu pel client. Obtenir retroalimentació del teu client ha de ser una obsessió. Bé sigui a través d'una bústia de suggeriments, enquestes, etc. Assegura't d'extreure els comentaris que reps, siguin cortesos o no, sobre com millorar la qualitat del teu menjar i servei.
  8. Aconsegueix un reportatge en premsa. Pren-te temps per enviar un comunicat de premsa al diari local de tant en tant. Assegureu-vos que la teva nota sigui d'interès periodístic; podria ser, per exemple, anunciar un esdeveniment que estàs organitzant o una organització benèfica a la qual estàs donant o una causa que estàs donant suport.
  9. Sigues social i fes-te publicitat. A dia d'avui, no hi ha escapatòria de les xarxes socials. Usa-. Entra a Facebook, Twitter, Instagram, snapchat, etc. i comença a publicar fotos del teu plat especial de la Setmana o de la celebritat que va passar per el teu restaurant. Ara, si ja estàs a les xarxes socials, per què no pujar de nivell i fer publicitat a Facebook i / o publicitat en Twitter? Són fàcils de fer, són barats i poden ser divertits.
  1. Que no et falli el més bàsic: els teus empleats. Forma als teus treballadors perquè compleixin amb tot: pautes d'higiene i seguretat alimentària, processat segur d'aliments, tracte amb el client i tècniques de vendes i màrqueting. Si no saps on formar-los, en la secció cursos de la nostra web tens algun curs que pot ser d'utilitat.

Esperem que us hagi estat de molta ajuda aquest text, ara cal posar-se a fer per triomfar.